طالبی در ژاپن در یکی از سفینه های فضایی برداشت می شود

خربزه طالبی و طالبی در ژاپن در تابستان یک میان وعده با طراوت درست می کند و حاوی مواد مغذی است که می تواند برای سلامتی فرد مفید باشد.

طالبی که در میان کودکان و بزرگسالان محبوب است، می تواند یک دسر تابستانی با طراوت، سالم و آسان درست کند، در حالی که محتوای بالای آب آن به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.

این نوع میوه همچنین حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

از نام های دیگر طالبی می توان به خربزه مشک، خربزه خربزه، خربزه سنگی و خربزه ایرانی اشاره کرد. آنها به همراه خربزه عسلک، هندوانه و خیار از خانواده Cucurbitaceae هستند.

آب، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در طالبی می تواند فواید سلامتی مختلفی را ارائه دهد.

به عنوان مثال، آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب سلولی که می تواند منجر به سرطان و سایر شرایط سلامتی شود، جلوگیری کند.

در طول متابولیسم، بدن مولکول های ناپایداری به نام رادیکال های آزاد تولید می کند که می توانند در بدن جمع شوند و به سلول ها آسیب برسانند.

این آسیب به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود. آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از بدن و جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

طالبی

طالبی حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها از جمله:

  • سلنیوم
  • بتاکاروتن
  • ویتامین سی
  • لوتئین
  • زآگزانتین
  • کولین

شایان ذکر است که در حالی که مواد مغذی موجود در غذا برای حفظ بدنی سالم ضروری هستند، تحقیقات علمی در مورد اثرات این مواد مغذی اغلب به جای منابع غذایی با مکمل ها سروکار دارند و نتایج ممکن است تا حدودی متفاوت باشد.

لوتئین و زآگزانتین دو آنتی اکسیدان و رنگدانه گیاهی مشابه هستند که به میوه ها و سبزیجات رنگ زرد تا قرمز می دهند.

این ترکیب می تواند به فیلتر کردن پرتوهای مضر نور آبی کمک کند. پزشکان معتقدند که نقش محافظتی در سلامت چشم ایفا می کند و ممکن است به جلوگیری از آسیب ناشی از دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن کمک کند.