فروش عمده بذر گوجه خوب

بذر گوجه فرنگی خوب توسط شرکت های تولید کننده انواع بذرهای کشاورزی تولید و به بازار عرضه می شود . این شرکت ها استانداردهای لازم جهت تهیه انواع بذر را کسب نموده و تولیدات مرغوب و مناسبی جهت کشت ارائه می دهند . فروش عمده بذر گوجه خوب توسط شرکت های داخلی و خارجی صورت می گیرد . شرکت های بازرگانی انواع بذر را از کشورهایی اروپایی ، آسیایی و آمریکایی  وارد و به صورت عمده در بازار داخلی به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: قیمت تره بار گوجه فرنگی

فروش عمده بذر گوجه خوب

همه چیز درباره بذر گوجه خوب

همه چیز درباره بذر گوجه خوب

بخشی از گیاه که وظیفه تولید مثل و تکثیر گیاه به نسل بعد را به عهده دارد بذر گفته می شود . بذر اگر از نوع نامرغوب در کشاورزی استفاده شود کل محصول ازبین می رود . لذا استفاده از بذر خوب در کشاورزی منجر به تولید و سودی آوری بیشتری می شود . بذر گوجه مناسب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کشاورزان می بایست از نوع بذر مرغوب در کشت گوجه فرنگی استفاده نمایند . بذر مناسب دارای ویژگی های است که می توان به نمونه هایی از آن در ذیل اشاره نمود :

  • رنگ
  • بو
  • رسیده بودن بذر
  • قوه یا قدرت بذر
  • نمایه بذر (درصد بذرهایی است که جوانه زده و یا سبز شده اند )
  • وزن
  • سن
  • درصد رطوبت

لازم به ذکر است چنانچه گیاه گوجه با بذر نامرغوب تلقیح یافته باشد مرغوبیت بذر بوجود آمده مناسب نبوده و برای کشت از آن استفاده نمی شود. چنانچه از زمان برداشت بذر تا کشت آن زمان زیادی سپری شود ، بذر کاشته شده از مرغوبیت مناسبی برخوردار نخواهد بود . در بذر گوجه فرنگی ها چنانچه شن ، علف هرز و کاه به مقدار زیادتر از حد نرمال ترکیب شده باشد نیز مناسب برای کشت گوجه فرنگی نمی باشد . مناسب ترین نوع بذر گوجه بذری است که باردهی بالا و زود هنگام داشته و در مقابل بیماریها و آفات مقاومت بالایی نشان دهد . بذر گوجه صادراتی از استاندارد لازم برخوردار بوده و برای کشت تابستان و پاییز مناسب می باشد .

جدیدترین قیمت بذر گوجه خوب صادراتی

جدیدترین قیمت بذر گوجه خوب صادراتی

قیمت بذر گوجه صادراتی خوب توسط شرکت های تولید کننده انواع بذر در ایران متغیر می باشد . نوع وارداتی این نوع بذر به علت گران بودن ارز دارای قیمت بالاتری نسبت به بذرهای داخلی تولید شده دارد . بذرهای اصلاح شده و مناسب کشت که دارای استانداردهای لازم بوده و محصول آن از لحاظ کیفیت در درجه بالایی باشد ، می تواند صادرات گوجه را به مراتب بیشتر نماید .

مصرف گوجه و مشتقات آن بسیار بالا بوده لذا کشاورزان سعی می کنند از بذرهای مرغوب در کشت انواع گوجه استفاده نمایند. قیمت صادراتی انواع بذر به مراتب بیشتر از نوع داخلی آن است ولی امروزه شرکت های داخلی نیز بذرهای خوب و قابل صادر را با قیمت مناسب تولید و عرضه می کنند .