گوجه فرنگی ریز صادراتی

آیا با گوجه فرنگی ریز آشنایی دارید؟ آیا می دانید این نوع گوجه چه خصوصیاتی دارد و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ برای آشنایی بیشتر با این نوع گوجه صادراتی با ما همراه باشید.

گوجه فرنگی های ریز از زیبا ترین و چر طرفدار ترین نوع گوجه فرنگی به حساب می آید این گوجه ها که در اصل همان گوجه های گیلاسی (مینیاتوری) هستند، در انواع مختلف موجود می باشد. به گوجه های زیتونی نیز گوجه های ریز اطلاق می شود.

گوجه فرنگی ریز

در کشور هایی نظیر اسپانیا و فرانسه طرفداران زیادی این گوجه ها را خریداری می کنند. در ایران نیز برای تزئین انواع غذا ها و سالاد ها به کار می روند.

بیشتر بخوانید: فروش گوجه فرنگی گلخانه ای صادراتی

خصوصیات گوجه فرنگی ریز

این نوع گوجه دارای اندازه های کوچکی و دارای وزن حدود 20 گرم می باشند. بیشتر این گوجه ها به صورت خوشه ای رشد می کنند و در شرایط آب و هوایی گرم بهتر می توانند رشد کافی داشته باشند.

در اصل زمان جوانه زدن این گوجه ها فصل بهار می باشد ولی اگر شرایط گلخانه را بوجود بیاورید، می توانید در هر فصل از سال این نوع گوجه را بکارید.

گوجه فرنگی ریز
صادراتی دارای رنگ های زیبا و متنوعی است و در انواع مختلف زیتونی، گیلاسی، زرد گلابی ریز موجود می باشد.

موارد استفاده از گوجه ریز

  • در طبخ انواع غذا
  • برای تزئین غذا هایی همچون، پاستا و ماکارونی و …
  • برای لطافت پوست صورت آن ها را صورت حلقه حلقه درآورید و مستقیم روی پوست قرار دهید.
  • برای خشک کردن و سالم به مصرف رساندن
  • استفاده در ترشی گوجه ریز
  • گوجه های ریز تولید شده در ایران را در بسته بندی های استاندارد قرار می دهند و به کشور های مختلف صادر می کنند. خصوصیت بارز این نوع گوجه ها، ماندگاری طولانی مدت آن ها است.
مصرف گوجه فرنگی

از بهترین نمونه های گوجه فرنگی ریز، می توان به گوجه قرمز چری گیلاسی نام برد که بسیار زیبا و با مزه ترش عالی است و بذر آن به صورت خوشه ای به بار می نشیند. این گوجه ریز سرشار از ویتامین های K و B و C می باشد و خواص اعجاب انگیز داروئی و غذایی فراوانی دارد و از این حیث مورد توجه بیشتر صادر کنندگان قرار گرفته است.