آنتی اکسیدان ها و املاح معدنی گوجه فرنگی

آیا شما با آنتی اکسیدان ها و املاح معدنی گوجه فرنگی آشنایی دارید؟ این آنتی اکسیدان ها، چه تاثیری بر بدن دارند؟ نقش املاح معدنی موجود در گوجه فرنگی چیست؟
گوجه فرنگی خوشه ای یکی از سبزیجات با ارزش می باشد، که در خود انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و املاح معدنی لازم را داشته، مهم ترین آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی در میان چهار آنتی اکسیدان کارتینویئد آلفا، کارتینوئید بتا، لوتئین و لیکوپن همان انتی اکسیدان لیکوپن بوده، که خود به تنهایی بیشترین دامنه فعالیت را در میان سایر آنتی اکسیدان ها داشته، این لیکوپن ها از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری کرده، و خود بخود بر عملکرد موثر سلول ها تاثیر می گذارند. علاوه بر لیکوپن ویتامین E و ویتامین C موجود در گوجه فرنگی از دیگر آنتی اکسیدان های مهم و حیاتی در گوجه فرنگی برای بدن می باشند.
شایان ذکر می باشد که املاح معدنی موجود در گوجه فرنگی، وظایف مهمی را در بدن بر عهده داشته، این املاح معدنی شامل فسفر، کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، مس، روی، آرسنیک، کبالت و اخیراً ید بوده که خوردن گوجه فرنگی گلخانه ای بطور منظم، خودبخود عملکرد تمای اعضا و اندام های داخلی بدن را تحت تاثیر مستقیم خود گذاشته، و برای تقویت عملکرد قلب، کلیه، کبد، معده، روده بسیار حائز اهمیت است.