اثرات مصرف گوجه فرنگی بر روی قلب

آیا شما از اثرات مصرف گوجه فرنگی بر روی قلب اطلاع دارید؟ گوجه فرنگی چگونه بر روی قلب اثر می گذارد؟ کدام یک از ترکیبات موجود در گوجه فرنگی بر روی قلب تاثیر می گذارد؟
گوجه فرنگی یکی از سبزیجات پر مصرف در تمام دنیا بوده، که با توجه به خواص درمانی زیادی که داشته، همواره بخش مهمی از برنامه غذایی روزانه افراد را به خود اختصاص داده است.
تاثیر گوجه فرنگی بر روی قلب
مطالعات محققان حاکی از آن است، که خوردن روزانه یک عدد گوجه فرنگی در روز، قادر است سطح کلسترول و سطح فشار خون بدن را، پایین آورده و خطر ابتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد. متخصصان و کارشناسان بین المللی تغذیه بر این باورند، که گوجه فرنگی یک نوع رنگدانه مفید و قرمز رنگ به نام لیکوپن داشته که خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و برای سلامت بدن خیلی ضروری می باشد. بر طبق این نتایج و آزمایش ها مشخص شد، که اگر فردی در طول روز اقدام به خوردن 25 میلی گرم لیکوپن کند، مقدار کلسترول موجود در خون او تا 10 درصد کاهش می یابد.
یکی از روش های بسیار موثر برای حفاظت از قلب، خوردن منابع غذایی حاوی لیکوپن بوده، که گوجه فرنگی خود به تنهایی این منبع غنی را داراست، برای اینکه این ماده غذایی ارزشمند را متوجه خود کنید، لازم است روزانه نیم لیتر آب گوجه فرنگی یا 50 گرم سس گوجه مصرف کنید.
شما می توانید به طور روزانه و در دوزهای منظم، گوجه فرنگی را جایگزین داروهای قلب کنید، یکی از مزیت های این روش نداشتن عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی است.