ارزش خوراکی و تغذیه ای گوجه فرنگی

آیا شما با ارزش خوراکی و تغذیه ای گوجه فرنگی آشنایی دارید؟ گوجه فرنگی چه املاح معدنی و ویتامین هایی را در خود دارد؟ گوجه فرنگی را چگونه باید نگهداری کرد؟
گوجه فرنگی یکی از سبزیجات پر مصرف دردنیا بوده، که به سبب خواص و فوایدی که برای بدن دارد، بخش مهمی از برنامه غذایی روزانه اکثر افراد را به خود اختصاص داده است، هم چنین گوجه فرنگی را می توان به صورت رب به غذاها اضافه نمود و یکی از چاشنی های اساسی به حساب آورد.

ویتامین ها واملاح معدنی گوجه فرنگی:
کر خواص و شگفتی های گوجه فرنگی به سبب ویتامین ها و املاح معدنی که دارد، همواره جای شگفتی داشته، گوجه فرنگی یکی از سبزیجات پر خاصیت بوده که در خود انواع املاح معدنی مانند کلسیم ، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلر، ید، آهن و مقدار کمی آرسنیک داشته، ویتامین های گوجه فرنگی شامل ویتامین های A، ویتامین C و ویتامین E است، که خود امروزه به عنوان یکی از آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده است. آنتی اکسییدان فعال و قوی دیگری که در گوجه فرنگی وجود دارد لیکوپن بوده، که از بروز انواع سرطان ها مخصوصاً سرطان سینه و سرطان پروستات جلوگیری می کند.

نگهداری گوجه فرنگی:
برای نگهداری گوجه فرنگی، آن را در دمای اتاق و در جای تاریک نگهداری میکنند، برای این منظور باید گوجه فرنگی را وقتی نارس بوده و به صورت سبز است چید، چون از خود گازی ساطع کرده، که می تواند به روند رسیدنش کمک نماید. سه الی چهار روز این فرآیند طول می کشد، گوجه فرنگی را زمانی که می رسد، باید خیلی سریع و در فاصله یک الی دو روز مصرف نمود.