بازار فروش گوجه زیتونی اصفهان

گوجه فرنگی زیتونی اصفهان یکی از برندهای معتبر گوجه های ریز خوشه ای بوده که به صورت انبوه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می شود. بازار فروش گوجه زیتونی اصفهان در زمان برداشت بعلت قیمت مناسب از رونق بیشتری داشته و این محصول با بسته بندی های مناسب به بازار عرضه می شود.

بازار فروش گوجه زیتونی اصفهان

مشخصات بهترین گوجه زیتونی اصفهان

مشخصات بهترین گوجه زیتونی اصفهان انواع گوجه فرنگی قرمز زیتونی که به آن گوجه ایتالیایی یا رومی نیز گفته می شود به صورت گلخانه ای در شهرهای مختلف از جمله اصفهان کشت و به بازار عرضه می شود. بهترین گوجه زیتونی اصفهان ظاهری شبیه به گلابی و یا خرما داشته و کاملا گرد نمی باشد. طعم شیرین و نداشتن دانه زیاد در آن نیز از مزایای این نوع گوجه می باشد.

این نوع گوجه به صورت شاخه ای رشد می کنند و متوسط وزن بین 8 تا 15 گرم دارند. گوجه زیتونی تولید شده در اصفهان دارای پوستی ضخیم تر و دانه ها و گوشتی متراکم تر از سایر گوجه های فرنگی می باشد. نوع کریستالی گوجه زیتونی اصفهان به علت داشتن طعم شیرین و عدم پوسیدگی در زمان طولانی به نسبت دیگر گوجه های فرنگی این شهرستان از محبوبیت خاصی برخوردار است .

گوجه زیتونی تولید شده اصفهان به علت استفاده از بذر مناسب در زمان برداشت لکه نداشته و طعم بسیار شیرینی دارند. به علت داشتن طعم خوب و گوشتی بودن گوجه زیتونی اصفهان آن را در تزئین سالاد و غذا استفاده می کنند. به علت نداشتن دانه های زیاد نیز از این گوجه می توان برای تهیه کردن رب گوجه نیز استفاده نمود.

تولید انواع گوجه زیتونی اصفهان

تولید انواع گوجه زیتونی اصفهان تولید گوجه فرنگی کهورستان زیتونی در اصفهان به علت آب و هوای مناسب و شرایط محیطی روز به روز افزایش می یابد. شهرضا یکی از شهرهای استان اصفهان است که تولید انواع گوجه زیتونی در آن صورت می گیرد. تولید گوجه زیتونی در دو کشت بهاره و پاییزه در استان انجام می گیرد. برداشت محصول گوجه زیتونی در کشت بهاره از فروردین ماه تا پایان تیر و برداشت پاییزه آن از مهرماه آغاز و تا آذرماه ادامه می یابد.

کشت بذری و نشا دو روش تولید انواع گوجه زیتونی در اصفهان می باشد. استفاده از بذر و نشا مناسب میزان برداشت را افزایش داده و محصول مناسبی جهت ارائه به بازارهای صادراتی را نیز ارائه می دهند.  بسته بندی های مناسب مانند سلفون و یا نانو که میزان خرابی گوجه را کاهش و زمان نگهداری آن را افزایش می دهد نیز در افزایش سهم بازار این نوع گوجه تاثیر بسزایی دارد.