حساسیت به گوجه فرنگی چیست؟

آیا می دانید که گوجه فرنگی چگونه موجب جساسیت در بدن می شود؟ چه کسانی معمولاً به حساسیت ناشی از خوردن گوجه فرنگی مبتلا می شوند؟
گوجه فرنگی از آن جایی که دارای خاصیت ها و املاح معدنی زیادی بوده، در برنامه غذایی روزانه افراد، به فراوانی یافت می شود، ولی باید در مصرف آن دقت نمود و از مصرف گوجه فرنگی های کال و سبز جلوگیری نمود، زیرا این گوجه فرنگی ها در خود، مقدار کمی توماتین دارند، که سمی بوده، ولی این مقدار به حدی نیست که برای همه افراد خطر داشته باشد. برای اینکه این سم اندک از بین برود، باید گوجه فرنگی سبز نرسیده را در صورت مصرف سرخ کرد، یا پخت داد. گوجه فرنگی هایی که رسیده و قرمز رنگ می باشند، این سم را در خود ندارند.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوجه فرنگی

حساسیت گوجه فرنگی:
این حساسیت گوجه فرنگی خام و سبز به خاطر، یک پروتئین موجود در گوجه فرنگی به نام وایمونوگلوبین های ای است، که اگر به صورت خام مصرف شود، به آنافیلاکسی که یک نوع حساسیت در اثر مصرف گوجه است، منجر می شود. علاوه بر آن ممکن است که گوجه فرنگی تازه به بیماری سالمونا آلوده باشد، پس قبل از مصرف، حتماً در شستن گوجه فرنگی دقت کنید. این حساسیت ها دچار افرادی می شود که گوجه فرنگی را نشسته مصرف می کنند، و یا گوجه های نرسیده و کال را مصرف میکنند، از عوارض این حساسیت هم می توان به سردرد، حالت تهوع و استفراغ اشاره نمود.