شناخت فرآورده های گوجه فرنگی

آیا شما با فرآورده های گوجه فرنگی آشنایی دارید؟ از گوجه فرنگی چه محصولات و فرآورده هایی می توان تهیه کرد؟
گوجه فرنگی از سبزیجات پر مصرفی می باشد، که در اکثرکشورهای دنیا، به راحتی کشت می شود،این سبزی و تره بار پر خاصیت که بخش مهمی از برنامه غذایی روزانه اکثر افراد را به خود اختصاص داده است، فرآورده ها و محصولات صنعتی زیادی را از خود برجای گذاشته است. در متن زیر فرآورده های گوجه فرنگی به طور مختصر شرح داده شده است.

فرآورده های گوجه فرنگی
سس گوجه فرنگی یا کچاپ یکی از رایج ترین محصولات صنعتی گوجه فرنگی گلخانه بوده، که امروزه با اکثر غذاها و فست فودها مصرف شده. این سس ترکیبی از شکر، سرکه و سایر افزودنی های دیگر بوده، که پس از تولید، بلافاصله در بسته بندی های کوچک و بزرگ به بازار عرضه میشوند.
رب و کنسرو گوجه فرنگی: رب گوجه فرنگی از محصولات اصلی گوجه فرنگی است، که در وزن های متفاوت در قوطی های فلزی یا به صورت فله ای روانه بازار شده، که به طور حتم همگی شما با آن اشنایی دارید. برای تهیه کنسرو گوجه فرنگی، گوجه فرنگی گیلاسی را در اندازه های یکسان وبدون اینکه له کنند، کنسرو می کنند.
آب گوجه فرنگی: یکی دیگر از محصولات تهیه شده از گوجه فرنگی، آب گوجه فرنگی بوده که در میان سبد تغذیه خانوارهای ایرانی دارای جایگاه می باشد، آب گوجه فرنگی به سبب داشتن پکتینی که دارد، مانع از رسوب مواد جامد آن می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت تره بار گوجه فرنگی
پودر گوجه فرنگی: پودر گوجه فرنگی که امروز ه کاربرد فراوانی، در صنعت مواد غذایی و تولید دارد، برای تهیه پودر گوجه فرنگی، باید پس از شستن و ضدعفونی کردن گوجه فرنگی ارگانیک و افزودن مواد دیگری مانند نمک، فلفل و آبلیمو باید آن ها را در خشک کن های صنعتی خشک نمود، و سپس آسیاب کرد.