شیوه های مصرف انواع گوجه فرنگی در دنیا

آیا شما با شیوه های مصرف گوجه فرنگی در دنیا اطلاع دارید؟گوجه فرنگی بیشتر به چه صورتی مصرف می شود؟ چه کسانی بالاترین آمار میزان مصرف گوجه فرنگی در دنیا را دارند؟
گوجه فرنگی یکی از بهترین و خوشمزه ترین محصولات بومی مناطق آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی بوده، که با توجه به خواص منحصر بفرد دارویی و و درمانی که داشته، همواره در تمامی کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و حتی مشتریان زیادی را در سراسر جهان برای خود جذب کرده است.
شیوه های مصرف متنوع و پرکاربرد گوجه فرنگی سبب شده که این میوه ترش مزه، نقش پر رنگی را در سبد غذایی مردم در سراسر دنیا ایفا کند. شیوه های مصرف گوجه فرنگی شامل، مصرف به صورت خام در انواع سالادهای فصل و سالادهای میوه، به صورت خرد شده در بسیاری از غذاها و سوپ ها، و سس و رب گوجه فرنگی می باشد.
یک نوشیدنی خنک و خوشمزه از گوجه فرنگی، به احتمال زیاد آب گوجه فرنگی است که در تهیه کوکتل ها هم از آن استفاده می کنند. برای اینکه بتوان از خواص درمانی و دارویی شگفت انگیز گوجه فرنگی به میزان بالایی بهره گرفت، مصرف آن به صورت خام در تمامی سالادها حتی همراه با نمک توصیه می شود.
این شیوه استفاده در میان مردم دنیا بیشتر به چشم آمده و طبق آمارهای جهانی سازمان غذا یا فائو چینی ها درسال حدود 25 هزار تن و به دنیال آن آمریکایی ها با مصرف سالانه 10 هزار تن و سپس هندی ها با مصرفی بالغ بر 7 هزار تن رتبه اول تا سوم مصرف گوجه در دنیا را به خود اختصاص داده اند.