صادرات بذر گوجه فرنگی اصیل به عراق

گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که در ایران و کشور های همسایه کشت   و حتی صادر می شود .

در این میان یکی از با کیفیت ترین محصولات گوجه فرهنگی خاورمیانه ،گوجه  فرهنگی های کشت شده در ایران است که سالانه صادرات این محصول ارز آوری فراوانی را برای ایران به همراه دارد.

از این رو با توجه کیفیت بالای این محصول در ایران علاوه  بر صادرات محصول ، بذر آن نیز به کشورهای دیگر صادر می شود.

بذر گوجه فرنگی اصیل ایرانی از آن دسته محصولاتی است که علاوه  بر گشت در مزارعه زراعی ایران به کشور های مختلف از جمله عراق  صادر میشود . به همین دلیل صادرات بذر گوجه فرنگی اصیل به   دیگر کشور ها یکی از راه های درآمد زایی و ارز آوری به شمار می آید.

صادرات بذر گوجه فرنگی اصیل به عراق

دلایل اصلی کیفیت بذر گوجه فرنگی

دلایل اصلی کیفیت بذر گوجه فرنگی كيفيت بذر يكي از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر موفقيت يك محصول است.تصور کنید کشاورزان از بذر های بی کیفیت برای کاشت  گوجه فرنگی خود استفاده کنند ،آنگاه اگر بهترین مراقبت و داشت محصول را برای گیاهان خود به عمل آورن نیز محصول حاصله از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود چرا که بذر از گیاه بی کیفیتی گرفته شده است. دیدید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور های کاشت گوجه فرنگی کیفیت بذر گوجه می باشد.به همین دلیل کشاورزان سر تا سر جهان قبل از هر کاری در تلاش اند تا بهترین بذر را برای کاشت اماده کنند.به دست آوردن بذر اصیل دارای یک پرسه علمی و نیاز به دانش خاص و تخصصی دارد چرا که باید خیلی از عوامل در  گیاه والد مورد مطالعه قرار گیرد.در اینجا به برخی از فاکتور های موثر در کیفیت بذر گیاه می پردازیم:

  • نوع والد گیاه
  • نحوه به عمل آمدن گوجه
  • فصل برداشت بذر از گیاه
  • رسیدگی به گیاه والد
  • و…

علاوه بر موارد بالا  بسیاری  از دلایل دیگر وجود دارد که بر کیفیت بذر   به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می گذارند.به همین دلیل در هنگام کاشت به تمامی فاکتور ها و موارد توجه می شود.

تهیه مستقیم انواع بذر گوجه فرنگی اصیل

تهیه مستقیم انواع بذر گوجه فرنگی اصیل انواع بذر گوجه  به روش های متفاوتی تهیه و تولید می شود. در کشور ما نیز  بذر های مختلفی از گوجه فرنگی تولید می شوند که  در بازار  با هم در رقابت اند.

همچنین این محصولات علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی نیاز های بازار های خارجی را نیز برطرف میسازند.

یکی از روش های تهیه بذر گوجه فرنگی، تهیه آن به صورت مستقیم است  .از آنجایی که  دسترسی مطمئن به این محصول از موارد حائز اهمیت در تهیه بذر گوجه می باشد باید دقت کرد که تهیه این محصول به چه صورتی بوده است.