فروش عمده بذر گوجه فرنگی اولا ارومیه

گوجه فرنگی به دو صورت کشت میشود. کشت با استفاده از بذر گوجه فرنگی که بیشتر در گلخانه ها استفاده میکنند و کشت به صورت قلمه که در سطح زمین.

کشاورزی که برای اینکار از نشا گوجه فرنگی استفاده میکنند. اگر قصد دارید گوجه فرنگی را به صورت بذر کشت کنید می توانید با مراجعه به  وبسایت اینترنتی که مشاوره های رایگان در این زمینه دارند کمک بگیرید تا بذر گوجه فرنگی اولا را با کیفیتی عالی و مقرون به صرفه تهیه کنید.

فروش عمده بذر گوجه فرنگی اولا ارومیه

روش کاشت بذر گوجه فرنگی در زمین

روش کاشت بذر گوجه فرنگی در زمین روش کاشت گوجه فرنگی به دو صورت انجام میگیرد

  • روش کاشت بذر گوجه
  • روش کاشت بذر گوجه در زمین به صورت قلمه یا نشا

در حالت کاشت قلمه ابتدا اقدام به کشت بذر در خزانه یا گلخانه ها میکنند وقتی بذرها رشد کردند آنها را به سطح زمین کشاورزی انتقال میدهند به این صورت از کشت نشا کاری گفته میشود.

برای انتقال نشا به سطح زمین کشاورزی ابتدا باید زمین شخم زده شود تا خاک منطقه به اندازه کافی نرم باشد. دقت کنید گوجه فرنگی از تیره گیاهان سیب زمینی می باشد و بیشتر در خاکهای لومی شنی کشت میشود و علاوه بر این خاک باید از ph مناسبی نیز برخوردار باشد. بهتر است زمین را بعد از شخم زدن با کود حیوانی اشباع کنید سپس شیارهای ردیفی در سطح خاک ایجاد کنید اینکار به آبیاری آسان کشاورز نیز کمک میکند.

برای جدا کردن گوجه فرنگی از سطح اولیه کشت ابتدا باید آرام نشا را در مقابل آفتاب قرار دهند تا وقتی در سطح زمین کشت میشود به خاطر برخورد مستقیم نور آفتاب بوته ها آسیب نبینند. 

بذر گوجه فرنگی به صورت هیبرید یا معمولی در بازار موجود میباشد هیبرید به زبان ساده یعنی گوجه را مخصوص بذر دهی در خزانه یا مکان های مخصوص پرورش میدهند ولی بذر معمولی را از گوجه های مصرفی موجود در بازار تهیه میکنند.

بذر گوجه نسبت به آب و هوا و شرایط رویشی میباشد. پس بهتر است از بذر های هیبرید موجود در بذر فروشی ها استفاده کنید.

قیمت بذر گوجه فرنگی اولا ارومیه

قیمت بذر گوجه فرنگی اولا ارومیه قیمت بذر گوجه بستگی به خرید و فروش گوجه در سال قبل دارد ارومیه از جمله مناطقی است که هر سال سطح بسیار وسیعی از مناطق کشاورزی را به کشت گوجه اختصاص میدهد. اما در چند سال اخیر به علت صادرات و واردات قیمت گوجه در این استان بسیار بالا رفت. و همین امر باعث شد قیمت بذر گوجه یا نشاء گوجه نیز در این استان روند صعودی داشته باشد.

همچنین در ارومیه به علت اینکه کشاورزان سطح زیادی از زمین های کشاورزی را به کشت گوجه اختصاص میدهند این منطقه هر ساله بذرهایی فوق العاده مرغوب و با کیفیت نیز تهیه میکنند تا هر ساله نیاز کشاورزان کشورمان را برطرف کنند.