قیمت خرید گوجه فرنگی جیرفت

آیا می دانید جیرفت یکی از بزرگ ترین قطب های کشاورزی در کشور است؟ آیا می دانید تولید گوجه فرنگی جیرفت در فصل زمستان نیز انجام می شود و با قیمت گوجه فرنگی مناسبی می توان آن را خرید؟
جیرفت یکی از شهر های جنوب شرقی کرمان می باشد و دارای آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشاورزی است. در این شهر به دلیل چنین شرایطی، انواع محصولات کشاورزی همچون گندم، گوجه فرنگی، پیاز، توت فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل و … تولید و به سایر شهر های کشور صادر می شود.

جیرفت بزرگ ترین تولید کننده گوجه

جیرفت به دلیل تنوع بافت های جغرافیایی و همچنین تنوع گیاهی و آب و هوایی، بستر مناسبی برای پرورش محصولات کشاورزی شده است. و به دلیل شرایط خوب و مناسب آب و هوایی که دارد، بهترین گزینه برای ساخت گلخانه و پرورش محصولات گلخانه ای می باشد.
این شهر در فصل زمستان که سایر نقاط سردسیر از تولید گوجه بی بهره اند، گوجه فرنگی گلخانه ای را در شرایط گلخانه ای پرورش می دهد و به نقاط سردسیر صادر می کند.

قیمت گوجه

یکی از محصولات عمده که در این شهر تولید و برداشت می شود، گوجه فرنگی است که به دلیل کیفیت بالای آن، شهرت یافته و با نام گوجه جیرفت، شناخته شده است. این گوجه در بازار جهانی با قیمت مناسبی عرضه و توزیع می شود.
بیش از 90 درصد گوجه فرنگی های تولید شده در جیرفت به سایر شهر های کشور صادر می شود. میزان زمین های زیر کشت گوجه جیرفت به 15 هزار هکتار می رسد و از این میزان حدود 450 هزار تن گوجه برداشت می شود. به این دلیل این شهر را بزرگ ترین تولید کننده گوجه فرنگی در ایران می نامند.

گوجه جیرفت


برداشت گوجه فرنگی
در جیرفت، از اوایل آذر ماه آغاز می شود و تا پایان سال نیز ادامه دارد. محصولات کشت شده در این شهرستان به خارج از کشور نیز صادر می شود. با این روند، جیرفت توانسته در پیشرفت اقتصاد کشور سهیم باشد و نقش موثری را در تامین نیاز مردم کشور به گوجه فرنگی، ایفا کند.