قیمت عمده بذر گوجه گیلاسی

بذر گوجه گیلاسی از تنوع بالایی برخوردار بوده و در نتیجه این تنوع در محصول منجر به تنوع در قیمت خواهد شد.

و اما قیمت بذر گوجه به عوامل متعددی چون کیفیت بذر، سال تولید بذر، نژاد محصول و نحوه فروش بستگی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خرید گوجه فرنگی ربی

قیمت عمده بذر گوجه گیلاسی

کیفیت بهترین بذر گوجه گیلاسی

کیفیت بهترین بذر گوجه گیلاسی

در حقیقت تولید گوجه چری قرمز خوب و مناسب، برای گوجه گیلاسی نقش عمده و بسزایی در کیفیت این محصول خواهد داشت و به عبارتی هر چه بذر سالم تر و یک دست تر باشد، گوجه گیلاسی تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

بنابراین در این بخش به بررسی خصوصیات یک بذر خوب برای گوجه گیلاسی خواهیم پرداخت تا در این راستا کمک به بهبود هر چه بهتر تولیدات گوجه گیلاسی نماییم.

بذر گوجه گیلاسی با کیفیت از قدرت باردهی بالایی برخوردار بوده، به طوری که بر تمام شاخه های بوته، گوجه گیلاسی رویش داشته است و از سویی دیگر گوجه های تولید شده در برابر آفت ها و شرایط بد آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و نسبت به نمونه های دیگر این محصول بیشترین گوجه های تولیدی را به عمل می آورد.

 

از دیگر ویژگی های یک بذر خوب این بوده که تمیز و عاری از هر گونه مواد خارجی باشد. زیرا در اثر وجود ناخالصی در بذر، در زمان کشت محصول، شاهد وجود علف های هرز و هم چنین بوته های بی کیفیت از گوجه خواهیم بود و در نتیجه راندمان کار بسیار پایین خواهد آمد.

از سویی دیگر بذر خوب و مناسب، بذری بوده که درشت بوده و از وزن حجمی مناسبی برخوردار باشد تا در این صورت گوجه های تولیدی، قرمز ، آبدار و با طعم بسیار خوب باشند.

هم چنین با داشتن بذر مناسب، باروری گوجه، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت، به طوری که این گونه از بذر ها به بذر گوجه فرنگی قرمز زودرس معروف می باشد.

البته لازم به ذکر است که سن بذر هم از دیگر عوامل مهم در کیفیت بذر خواهد بود و معمولا اگر بذر گوجه در شرایط مساعد آب و هوایی تولید گردد و هم چنین آلوده به آفات و امراض مختلف گیاهی نبوده و در شرایط مناسب سرد و خشک نگه داری شود، می توان آن را به مدت ۱ الی ۸ سال نگه داری نمود.

تولید بذر گوجه گیلاسی زودرس

تولید بذر گوجه گیلاسی زودرس

تولید بذر های باکیفیت گوجه گیلاسی از اصول اولیه در کاشت این محصول می باشد.

و  در میان بذرهای موجود،  بذر گوجه زودرس از نمونه های با کیفیت بذر گوجه خواهد بود.

بنابراین استفاده از بذر های زودرس، منجر به برداشت گوجه در کوتاه ترین زمان ممکن با بالا ترین کیفیت می گردد.