مرکز تولید بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای

مرکز تولید بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای، محصول کشاورزی بسیار مهمی را عرضه می کند. می دانیم که گوجه گیلاسی، همان گوجه فرنگی ریز (به اندازه گیلاس یا کمی بزرگتر از آن) است که بیشتر جهت درست کردن سالاد یا تزئین غذا از آن استفاده می شود. 

مرکز تولید بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای

اطلاعاتی درباره بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای

اطلاعاتی درباره بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای گوجه فرنگی، محصول کشاورزی بسیار مهم و پر مصرفی است که از نظر علم باغبانی در دسته سبزیجات قرار می گیرد. 

می دانیم که گوجه فرنگی نیز همانند سایر محصولات حوزه میوه و سبزیجات به نوبه خود اقسام گوناگونی داشته و گونه های مختلفی را شامل می شود‌؛ این گونه ها از جنبه هایی مثل رنگ، اندازه، طعم و ویژگی هایی از این قبیل با یکدیگر فرق دارند‌؛ اما نوع خاصی از این میوه وجود دارد که نسبت به سایر گوجه ها بسیار ریز بوده و در مواردی به اندازه دانه گیلاس می باشد‌؛ به همین علت به گوجه گیلاسی شهرت یافته است. 

بذر گوجه گیلاسی را بسته به نوع آن در گلخانه، باغ، باغچه یا هر فضای باز دیگری کشت می کنند‌‌؛ اما به نظر می رسد که نمونه های گلخانه ای آن پر طرفدار تر باشند‌؛ چرا که گوجه گیلاسی در اصل محصولی گلخانه ای است؛ به عبارت دیگر این گوجه در محیط گلخانه ای بهتر و سریع تر رشد کرده و پرورش می یابد. 

مهم ترین اطلاعاتی که می توان درباره بذر گوجه فرنگی گیلاسی گلخانه ای بیان کرد‌؛ این است که انتخاب نوع آن، بسیار مهم بوده و بر کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد؛ همچنین ذکر این نکته لازم است که مدت رشد و زمان میوه دادن گیاه نیز تا حد زیادی به نوع بذر وابسته است. 

قیمت روز بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای

قیمت روز بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای به علت محبوبیت گوجه گیلاسی نزد مردم، بازار بذر گیلاسی گلخانه ای نسبتا داغ می باشد. حال ممکن است‌‌؛ برای برخی علاقه مندان این سوال پیش آید که قیمت بذر گوجه گیلاسی گلخانه ای چقدر است؟ 

با توجه به تنوع گونه ای گوجه گیلاسی، پاسخ به سوال مطرح شده، اندکی مشکل به نظر می رسد؛ علاوه بر این همانند هر محصول دیگری، قیمت روز بذر گوجه نیز ممکن است‌‌؛ تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفته و دستخوش نوسان شود.

به طور کلی قیمت نهایی بذر گوجه گیلاسی به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع، گونه و اصالت بذر
  • نحوه آماده سازی و بسته بندی بذر
  • محل فروش بذر
  • شیوه خرید بذر گوجه

گاهی اوقات نوسانات نرخ ارز نیز بر قیمت بذرهای کشاورزی تاثیر می گذارند. 

لازم به ذکر است که گوجه گلخانه ای گیلاسی، همانند گوجه فرنگی معمولی، قرمز، خوشمزه و آبدار است. طعم اغلب این گوجه ها تا حدودی به ترشی می زند.