مرکز گوجه صادراتی گلخانه ای شیراز

گوجه صادراتی گلخانه ای شیراز از طریق شرکت گوجه ایران انجام می شود. و فروش و خرید گوجه صادراتی از این راه صورت گرفته و شیراز و شهرهای اطراف آن از گوجه فرنگی مرغوبی برخوردار هستند.

مرکز گوجه صادراتی گلخانه ای شیراز

10 ویتامین مهم در گوجه گلخانه ای

10 ویتامین مهم در گوجه گلخانه ای گوجه فرنگی از مهم ترین محصولات باغبانی بوده که به آن بمب مواد معدنی و ویتامین گفته می شود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ها بوده که در زیر به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم:

۱_ ویتامین C که یک ویتامین محلول در آب می باشد و نقش مهمی در متابولیسم مواد معدنی و عملکرد سلولی دارد.

همچنین این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کرده و برای کارکرد درست سیستم ایمنی بدن و ریه ضروری است که با خوردن گوجه فرنگی می توان این ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کرد.

۲_ ویتامین A که یک ویتامین محلول در چربیست و نقش مهمی در بینایی و رشد سلولی ایفا می کند که مصرف روزانه گوجه فرنگی این نیاز را تامین می کند.

۳_ پتاسیم که یک ماده الکترولیت و معدنی است و برای کارکرد طبیعی بدن مهم می باشد. 

پتاسیم به رشد سلولی و بافت ها، تعادل آب در بدن و ارتباطات سیستم ماهیچه ای و عصبی کمک کرده که گوجه فرنگی و فرآورده های آن منبع خوبی از پتاسیم به حساب می آیند.

۴_ ویتامین K که از ویتامین مهم گوجه به حساب می آید که برای انعقاد خون و تشکیل استخوانی موثر می باشد .

۵_ منگنز که یک ماده ضروری و مهم برای سوخت و ساز بدن می باشد و در گوجه فرنگی این ماده غذایی مفید به وفور موجود است.

۶_ گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است.

همچنین این ماده غذایی دارای مقدار زیادی اسیدفولیک یا بتاکاروتن و ویتامین های گروه B مثل B3, B5 و B1 و همینطور مواد معدنی گوناگونی مثل فسفر، کلسیم، سدیم، گوگرد، آهن، روی، مس و غیره است.

بهترین تولید کنندگان گوجه صادراتی گلخانه ای شیراز

بهترین تولید کنندگان گوجه صادراتی گلخانه ای شیراز شیراز به خاطر تولید فراوان گوجه فرنگی از شهرهای مهم و بزرگ تامین کنند.

گوجه فرنگی ها از لحاظ طعم، رنگ، کاربرد و مواد مغذی گوناگون هستند.

بهترین تولید کنندگان گوجه این ماده غذایی را در رنگ های قرمز، سبز، زرد، نارنجی و بنفش تولید کرده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

امروزه تولیدکنندگان گوجه فرنگی با استفاده از دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید این محصول ارگانیزمی کرده اند‌ تا بتوانند محصولی باکیفیت را روانه بازارهای خارجی و داخلی کنند.

گوجه فرنگی شیراز یکی از مرغوب ترین گوجه فرنگی های تولید کشور بوده که این شهر به خاطر داشتن آب و هوای منحصر به فرد قادر به تولید انبوه این محصول می باشد. و یکی از قطب های تولید گوجه فرنگی به حساب می آید.