مصرف گوجه فرنگی در طب سنتی

آیا با موارد مصرف گوجه فرنگی در طب سنتی آشنایی دارید؟ به نظر شما گوجه فرنگی زینتی چگونه می تواند به درمان بیماری ها کمک کند؟ گوجه فرنگی در درمان چه بیماری هایی موثرتر است؟
همانطور که می دانید، گوجه فرنگی در دنیا بیشتر از کلم و هندوانه کشت می شود، عده ای معتقدند که، این تره بار خوشمزه و پر خاصیت جز میوه جات دسته بندی می شود، و عده ی دیگری هم معتقدند که گوجه فرنگی در گروه سبزیجات قرار می گیرد.

گوجه فرنگی در طب سنتی
در گذشته گوجه فرنگی در طب سنتی اکثر مناطق جهان جایگاه ویژه ای داشته، به گونه ای که می توان از گوجه فرنگی به عنوان مسکن در آرام نمودن انواع دردها، و بهبود بیماری های خاصی مانند آسم، آنفلوانزا، سرفه، حصبه، درد گوش، امراض چشم بهره گرفت. امروزه و در پی تحقیقات جدید علمی که از گوجه فرنگی به دست آمده، این نتیجه حاصل شد که گوجه فرنگی سبز هم چنین خاصیت ضد میکروبی، ضد اسهالی، هضم کننده غذاها و علاوه بر این ها خاصیت ادرارآوری و کنترل عملکرد کلیه ها را دارا می باشد.
البته باید دقت داشت که در مصرف گوجه فرنگی، زیاده روی نکرد، زیرا این کار سبب اسهال می شود، که ممکن شما را با مشکلاتی روبرو کند. هم چنین بعضی از افراد هستند که به گوجه فرنگی حساسیت داشته و باید درمصرف آن با احتیاط رفتار کنند.