واردکنندگان اصلی گوجه فرنگی تولید شده دنیا

آیا شما با وارد کنندگان اصلی گوجه فرنگی های تولید شده در دنیا آشنایی دارید؟ این وارد کنندگان چه کشورهایی هستند؟ و چه نوع گوجه فرنگی هایی را، با چه مصارفی وارد می کنند؟
گوجه فرنگی که یکی از سبزیجات پرمصرف در دنیا بوده، بعد از سیب زمینی بالاترین آمار تولید جهانی را داشته و بسیار بیشتر از کلم و هندوانه کشت می شود. شاید یکی از دلایل کشت زیاد گوجه فرنگی در دنیا، نبود شرایط آب و هوایی خاص برای تولید گوجه فرنگی باشد.
گوجه فرنگی از آنجایی که بسیار پرطرفدار بوده و در رژیم و برنامه غذایی اکثر افراد حضور داشته، دارای بازار داغی برای تولید، صادرات و واردات می باشد. البته خواص و شگفتی های گوجه فرنگی، به این بازار داغ و تجارت بسیار دامن زده و باعث شده که پر رونق تر باشد.

کشورهای واردکننده گوجه فرنگی تازه و گوجه فرنگی پردازش شده (خمیر یا پوره) یا رب گوجه:
معمولاً کشورهای ایالت متحده آمریکا، روسیه، انگلستان، آلمان و فرانسه بیشتر از سایر کشورها اقدام به واردات گوجه فرنگی تازه کرده اند، که این خرید ماده اولیه شاید به خاطر این باشد، که آن ها از گوجه فرنگی تازه، سایر فرآورده های گوجه فرنگی مانند، رب، پوره و سس را تولید کرده و مجدداً اقدام به صادرات آن می نمایند.کشورهایی هم که در پی واردات فرآورده های گوجه فرنگی هستند، کشورهای ژاپن، مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا می باشند