چند مورد از خواص و فواید گوجه فرنگی

آیا در مورد خواص گوجه فرنگی اطلاع دارید؟ آیا می دانید که گوجه فرنگی چگونه بر روند سیستم دفاعی بدن اثر می گذارد؟ آیا گوجه فرنگی خاصیت ضد سرطانی دارد؟
طبق علم باغبانی امروزه، گوجه فرنگی در گروه سبزیجات پر خاصیت قرار گرفته، لازم به ذکر است که خواص گوجه فرنگی سبب شده تا این قرمز ترشمزه و آبدار، در برنامه غذایی روزانه مردم اکثر کشورها قرار بگیرد، به گونه ای که حتی مصرف گوجه خشک هم در میان ملت های زیادی مشاهده شده است.
امروزه خواص گوجه فرنگی وسایر سبزیجات و میوه ها برکسی پوشیده نبوده، ولی باید خاصیت های گوجه فرنگی را به صورت ریز بررسی نمود. گوجه فرنگی از آنجایی که دارای آنتی اکسیدان قوی به نام لیکوپن می باشد، می تواند بر روند سیستم دفاعی بدن تاثیر گذاشته و مانع ار عملکرد رادیکال های آزاد بدن شده، همانطور که میدانید رادیکال های آزاد دربدن تمایل زیادی به واکنش با اسیدهای چرب بدن داشته و از این طریق است که تشکیل سلول های سرطانی آغاز می شود. علاوه بر همه این ها گوجه فرنگی در خود دارای املاح معدنی زیادی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم و آهن بوده، گفتنی است که مصرف روزانه یک عدد گوجه فرنگی مخصوصاً در میان بانوان مانع از کم خونی شده، علاوه بر این مصرف گوجه فرنگی بر روند سیستم دفاعی بدن تاثیر گذاشته و خود بخود دارای خاصیت ضد سرطانی بوده، و حتی باعث شده تا از بیماری های قلبی در امان بمانید.