کاشت بذر گوجه در فصل بارانی

برای داشتن بهترین شانس برای کاشت و رشد موفق گوجه فرنگی، پس از آخرین تاریخ متوسط ​​یخبندان در منطقه خود، گوجه فرنگی را در باغ بکارید. اگرچه می‌توان بذرها را مستقیماً در باغ کاشت و گیاهان را می‌توان در نواحی گرم کشت کرد، اما اکثر باغبان‌های موفق گوجه‌فرنگی یک پیوند را خریداری می‌کنند یا بذرها را شش تا هشت هفته قبل از اواسط یخبندان در داخل خانه شروع می‌کنند.

بذر گونه های کوچک بوته ای را بکارید

گوجه فرنگی در فاصله 24 اینچ از یکدیگر و گونه های بزرگتر، به ویژه گیاهان نامشخص در حال رشد، در فاصله 36-48 اینچ، در ردیف هایی به فاصله 36 اینچ.

برای پیوند گوجه فرنگی به احتمال زیاد، آنها را عمیق بکارید تا نیمی از گیاه زیر زمین باشد. این عمق کاشت برای گیاهان گوجه فرنگی منحصر به فرد است زیرا برخلاف سایر گیاهان سبزی، گیاهان گوجه فرنگی می توانند در امتداد ساقه ها ریشه ایجاد کنند. ریشه های اضافی به تقویت گیاه کمک می کند و فرصت های بیشتری برای جذب آب و مواد مغذی می دهد، که به ویژه هنگام شروع پیوند با پاهای بلند و بلند مفید است.

برای اینکه پیوند گوجه فرنگی شانس بیشتری برای رشد موفقیت آمیز داشته باشد، برگ های پایینی نشا را ببرید و گلوله ریشه را به اندازه کافی عمیق در سوراخ کاشت قرار دهید تا فقط گروه بالایی برگ ها از سطح زمین بیرون بزنند. اگر پیوند فوق العاده بلند و پا بلند است، یک ماله بردارید و یک سنگر به عمق 4-6 اینچ در خاک حفر کنید. گیاه را به پهلو در سنگر قرار دهید و قسمت بالایی ساقه را به صورت عمودی بچرخانید تا خوشه بالایی برگ ها از زمین بیفتد. این به تسطیح گیاه کمک می کند.

در چه فصلی باید بذر گوجه را کاشت؟

در فصل مرطوب، باید گوجه فرنگی، فلفل، خیار، لوبیا و برخی سبزیجات دیگر بکارید. دلیل آن این است که هرگونه تماس طولانی مدت میوه با خاک منجر به پوسیدگی و ضایعات می شود. فکر نمی کنم بخواهید بخشی از درآمد مزرعه مورد انتظار خود را از دست بدهید!

میوه علاوه بر پوسیدگی، به دلیل تغییر رنگ قسمت زیرین آن، به ویژه برای خیار، جذابیت بازار خود را نیز از دست می دهد و اگر این اتفاق بیفتد، مطمئناً از پولی که خریدار انتظار پرداخت می کند، کاسته می شود. آب بندی همچنین باعث افزایش تهویه در مزارع و در نتیجه کاهش عوارض می شود. بیماری قطعاً دشمن شماره یک شماست و اغلب با برداشت شما به دندان و ناخن شما ضربه می زند تا بازده آنها را کاهش دهد و سود شما را افزایش دهد. یک محصول خوب به شما امکان می دهد به راحتی کارهای معمولی را در مزرعه انجام دهید، مانند اکتشاف، سمپاشی، وجین و برداشت.

گیاه گوجه فرنگی ممکن است در هنگام گلدهی شروع به پوسیدگی کند و باعث قهوه ای شدن انتهای میوه شود. اگر باران متناوب بوده است، گیاه گوجه فرنگی شما تغذیه کافی به خصوص کلسیم را دریافت نمی کند، زیرا خاک خشک است و قادر به تامین مواد مغذی مناسب گیاه نیست. برای رفع این مشکل، حتماً در باغ خود مالچ قرار دهید تا رطوبت را حفظ کند و برای آبیاری باغ خود فقط به باران متکی نباشید و به طور کلی هر ۱۰ کیلو گوجه چقدر رب میدهد.

زمانی که باران کافی ندارید به باغچه خود آبیاری کنید تا خاک دائماً مرطوب بماند. اگر شکافتن یا ترک خوردگی رخ داد، گوجه فرنگی های بد را بردارید و کلرید کلسیم را روی تومور اسپری کنید.

محافظت از بذر روییده شده گوجه در برابر حشرات

باران شدید و شدید می تواند برای کنترل آفات در گیاهان گوجه فرنگی مفید باشد  تاثیر خوبی برای درست کردن رب گوجه خانگی و خرید رب گوجه خانگی دارد. باران می‌تواند به محافظت از گیاهان گوجه‌فرنگی شما در برابر کنه‌های عنکبوتی که به سختی با چشم انسان قابل مشاهده هستند و شته‌های گلابی شکل ریز که دوست دارند روی برگ‌ها آویزان شوند، محافظت کند. فشار باران شدید می تواند این حشرات را با شستن آنها مهار کند. اگر باران شدید برای مدت طولانی نباریده باشد، ممکن است برای کنترل حشرات به آب صابون یا اسپری شیمیایی نیاز باشد.

ظاهر قرمز براق گوجه فرنگی ممکن است شبیه “برداشت فصل باران” باشد، اما اینطور نیست. کشت گوجه فرنگی در فصل بارندگی توصیه نمی شود. گوجه فرنگی 95 درصد آب است و برای رشد به نور خورشید مناسب، خاک غنی از مواد مغذی و آبیاری هوشمند نیاز دارد. بهترین زمان برای پرورش گوجه فرنگی قبل یا بعد از فصل بارندگی است، زیرا رشد گوجه فرنگی عمدتاً با آبیاری آن کنترل می شود.

صادرات رب گوجه فرنگی

اگرچه آب باران برای گیاه گوجه فرنگی مفید است زیرا دارای مقیاس pH حدود 6.2 است، آبیاری کنترل نشده می تواند به محصول گوجه فرنگی آسیب برساند.

سطح PH به سطح اسید / قلیایی اشاره دارد. سطح pH کمتر از 7 ماهیت اسیدی را نشان می دهد، در حالی که سطح pH بالاتر از 7 ماهیت قلیایی را نشان می دهد. هر محصول در شرایط مختلف بهترین رشد را دارد و گوجه فرنگی در خاک اسیدی با pH حدود 6.8 بهترین رشد را دارد. آب لوله کشی معمولا سطح pH 7.2 را ارائه می دهد. با این حال، آب باران pH حدود 6.8 را حفظ می کند.

بنابراین، باران محصول گوجه فرنگی را تغذیه می کند و خاک را با فسفر، منگنز و بور تکمیل می کند. همه اینها برداشت سالم گوجه فرنگی را تحریک می کند.

کنترل آفت بذرهای روییده گوجه

در فصل بارندگی کاملاً طبیعی است که با بیماری های زیادی از جمله باکتریایی و قارچی مواجه شوید. با چنین تفکری، ایفای نقش تهاجمی مطلوب است، نه دفاعی. قبل از انجام اقدامات احتیاطی صبر نکنید تا بیماری را مشاهده کنید. یک پروتکل از پیش تعیین شده در دسترس داشته باشید و در مهلت مقرر اقدام کنید. درمان های پیشگیرانه و درمانی نیز وجود دارد، اما پس از مجاز شدن بیماری، قطعاً امکان کاهش بازده بالقوه را خواهید داشت.

پروتکل کنترل آفات برای تولید رب گوجه بدون گلوتن همچنین در مورد کنترل بیماری اعمال می شود، اما ممکن است مانند برنامه های کنترل بیماری نیازی به استفاده منظم نداشته باشید. بسته به محصولات مورد نظر، ممکن است لازم باشد قبل از اعمال اقدامات کنترل آفات صبر کنید. با این حال، مهم است که هر بار شناسایی کافی انجام شود، زیرا اکثر آفات، به ویژه حشرات، با چشم غیر مسلح از دور قابل مشاهده نیستند. از مزرعه خود عبور کنید و برگهای کناری را بررسی کنید. جایی که بیشتر حشرات پنهان می شوند.

 

آیا می دانید علف های هرز یک آفت هستند؟ احتمالاً باید آنها را در این دوره می داشتید. چه به صورت دستی مدیریت کنید و چه غیر از این، باید این کار را به طور منظم انجام دهید قبل از اینکه آنها به نیروهای رقیب تبدیل شوند که بر بازدهی شما تأثیر می گذارد.