کاشت گوجه فرنگی در گلخانه

آیا شما با روش های کاشت گوجه فرنگی در گلخانه آشنایی دارید؟ این روش ها چه هستند؟ کشت گلخانه ای گوجه فرنگی چه مزیتی نسبت به سایر کشت ها دارد؟
کشت گوجه فرنگی در گلخانه یکی از روش های کشت و تولید محصولات کشاورزی به صورت مدرن می باشد، که می توان در تمام فصول سال با این روش کشت، اقدام به برداشت گوجه فرنگی تازه نمود، دیگر مزایای این کشت بازدهی و تولید بالای گوجه فرنگی است.

کشت گوجه فرنگی در گلخانه
برای کشت گوجه فرنگی در گلخانه ابتدا باید به جنبه مصرفی گوجه فرنگی توجه کرد، معمولاً اکثر گلخانه های ایران در تهیه بذرهای خود از بذرهای چری برای مصارف تازه خوری استفاده می نمایند.

عوامل لازم برای کاشت گوجه فرنگی در گلخانه
کاشت گوجه فرنگی در گلخانه عوامل و شرایط ویژه ای لازم دارد، که در ادامه ذکر می شود. اولین قدم برای کشت گوجه فرنگی در گلخانه جوانه زدن بذر گوجه فرنگی بوده، که برای این عمل نیاز به 6 روز زمان هست، پس از ظاهر شدن برگهای دولپه ای گوجه فرنگی در سطح خاک، نشا گوجه فرنگی به حدوداً یک ماه زمان برای رشد کافی نیاز دارد. بهترین دما برای جوانه زنی گوجه فرنگی 30 درجه سانتی گراد است، بعد از جوانه زنی دمای لازم در خاک برای بوته گوجه فرنگی در طول روز 24 درجه سانتی گراد و در طول شب 18 درجه سانتی گراد می باشد. هرس بوته گوجه فرنگی یکی دیگر از مراحل کشت گوجه فرنگی در گلخانه است، که بعد از اینکه بوته گوجه فرنگی به اندازه 30 سانتی متر رشد نمود، باید این کار را انجام داد. عمل تلقیج هم که یکی دیگر از این مراحل کاشت گوجه فرنگی است، به منظور بارور شدن بوته ها صورت می گیرد که می توان در گلخانه از زنبورهای مخصوص که عمر کمی دارند استفاده نمود.