کشت گوجه فرنگی در گلدان

آیا می دانید گوجه فرنگی را چگونه باید در گلدان کشت داد؟ چه مراقبت هایی برای آن لازم است؟ از چه کودی باید برای این کشت استفاده کرد؟ آبیاری نشاء گوجه فرنگی در گلدان چگونه است؟

بیشتر بخوانید: قیمت تره بار گوجه فرنگی

گوجه فرنگی که یکی از سبزیجات پر مصرف در دنیا می باشد، بخش مهمی از برنامه غذایی روزانه افراد را به خود اختصاص داده، هم چنین خواص گوجه فرنگی سبب شده تا گوجه فرنگی به مقدار زیادی کشت داده شود، به گونه ای که بالاترین میزان تولید را در میان سبزیجات دارد.

کشت گوجه فرنگی در گلدان:
برای کشت گوجه فرنگی در گلدان لازم است که ابتدا به فکر بذر گوجه فرنگی باشید، زیرا با این بذر است که نشاء گوجه فرنگی درست می شود، برای این کار خاک گلدان را شیار داده، و پس از ریختن بذرها، دو برابر حجم بذرها روی آن خاک بریزید. برای آبیاری بذرها دقت کنید، که از آبپاش استفاده کنید، زیرا ممکن است ریختن آب با حجم و فشار زیاد بذر را جابجا کند. بعد از مدتی که بذرها به اندازه 5 تا 10 سانتی متر جوانه زدند، می توانید آن ها را با ریشه به آرامی از خاک بیرون آورید، همانطور که می دانید این جوانه های بلند شده نشا می باشند، که می توانید آن ها را در گلدان های جداگانه کاشت. برای خاک گلدان هم از خاک باغچه استفاده کنید بهتر است، زیرا این خاک کمی سبک است.

سعی کنید خاک گوجه فرنگی همواره مرطوب باشد، و اینکه در طول روز اقدام به آبیاری نشاء آن کنید، توجه داشته باشید که در فصول گرم سال، نشاء گوجه فرنگی به آب بیشتری نیاز داشته، هم چنین کود مورد نیاز برای آن کودهای مایعی مانند، کودهای فسفر، پتاسیم و ازت می باشد، که هر دو هفته یکبار لازم است این کود را استفاده کنید. پس از گلدادن گیاه، شاخه های آن را بتکانید، زیرا این کار منجر به پخش شدن گرده ها شده، و به این ترتیب قدرت باروری گیاه گوجه فرنگی افزایش می یابد.