گوجه فرنگی چگونه طبعی دارد؟

آیا شما می دانید که گوجه فرنگی چگونه طبعی دارد؟ این گیاه چه خاصیت هایی برای بدن دارد؟ مصرف روزانه گوجه فرنگی چه فوایدی برای بدن دارد؟
گوجه فرنگی از آنجایی که گیاهی با نام علمی LYCOPERSISCOM ESCULENTUM می باشد، در جهان با عنوان عمومی TOMATO شناخته شده است. این گیاه که در جهان انواع و اقسام گوناگونی دارد، دارای رنگ های متفاوتی هم می باشد. گوجه فرنگی طبع سرد و خشکی داشته، که مصرف خام آن همراه با نمک در فصل تابستان خیلی لذتبخش بوده و مانع از گرمازدگی می شود.

خواص گوجه فرنگی
گوجه فرنگی خواص زیادی از جمله خاصیت های اشتها آوری، ادرار آوری، ضد نفخ کنندگی، تقویت کننده اعصاب، خنک کننده بدن، تصفیه کننده خون، ضد میکروب، ضد اسهال، هضم کننده غذا و عاملی نیروبخش و انرژی زا برای بدن دارد. هم چنین گوجه فرنگی قادر است ترشی معده را کنترل کند، و به بدن در مقابل بیماری های عفونی ایمنی داده، و کمبود ویتامین Cبدن را جبران می نماید.
محققان معتقدند در صورت مصرف روزانه یک عدد خام در روز می توان از شر بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی مانند فشار خون، چربی خون و سکته های قلبی و مغزی در امان ماند. این مصرف روزانه گوجه فرنگی مانع از کمبود هموگلوبین در خون و در نتیجه فقر آهن و کم خونی شد.