بذر گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می تواند پر ارزش ترین سبزیجات باشد. آنها به راحتی از دانه ها رشد می کنند و می توان آنها را در هر باغ بزرگی پرورش داد به شرطی که در یک مکان گرم و سرپناه باشند. اما مهم این است که تنوع مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با فضای موجود و موقعیت مکانی باشد.

اگر قصد دارید در خارج از خانه رشد کنید، مطمئن شوید که انواعی را انتخاب کنید که برای کشت در فضای باز توصیه می شود. ما گزینه های زیادی را برای انتخاب پیشنهاد می کنیم.

روش های رشد بذر گوجه

گوجه فرنگی به صورت معین (انواع بوته ای / دنباله دار) یا نامعین (انگور یا کوردون) رشد می کند.

گیاهان گوجه فرنگی معین معمولاً به عنوان گوجه فرنگی بوته ای یا دنباله دار شناخته می شوند، زیرا معمولاً کوتاه تر هستند، اما در طول فصل رشد به رشد خود ادامه نمی دهند. بسیاری از اولین گونه های رسیده انواع معینی هستند. آنها به طور کلی یک محصول بزرگ میوه تولید می کنند. تمام میوه ها در مدت کوتاهی می رسند و از آنها در رب گوجه بدون گلوتن استفاده می شود.

هرس و حذف شاخه های جانبی از گوجه فرنگی های معین ضروری نیست، زیرا ارتفاع گیاهان به ندرت بیش از 60 سانتی متر رشد می کند. بسیاری از گونه های کوچکتر نیازی به حمایت ندارند، اما می تواند مفید باشد زیرا مقدار میوه تولید شده می تواند وزن قابل توجهی به شاخه ها اضافه کند و باعث شکستن آنها شود.

گونه‌های نامشخص گوجه‌فرنگی که اغلب به عنوان انواع «واین» یا «کوردون» شناخته می‌شوند، حتی پس از تنظیم میوه اولیه به رشد و تولید رشد ادامه می‌دهند و معمولاً تا زمانی که آب و هوای نامناسب گیاه را از بین ببرد، به تولید گوجه‌فرنگی ادامه می‌دهند. در صورت مراقبت از گیاهان، برداشت چند ماه ادامه خواهد داشت.

بوته‌های گوجه‌فرنگی نامشخص به عصا نیاز دارند تا از گیاهان بلندی حمایت کنند. اکثر گونه های گلخانه ای انواع نامشخص هستند، از جمله بیشتر انواع ارثی، بیشتر انواع کوچک گیلاس و انواع بیفت استیک بزرگ.

نیمه معین

گیاهان نیمه معین، جایی بین موارد فوق هستند. گیاهان به طور کلی بزرگتر از واریته های معین هستند اما کوچکتر از گیاهان کوردن هستند و معمولاً 1 متر ارتفاع دارند. این گونه ها معمولاً نیاز به پشتیبانی فرمی دارند.

نحوه کاشت بذر و پرورش گوجه فرنگی

تقریباً هر سبزی‌کاری گوجه‌فرنگی را به‌عنوان محصول لنگر برای برداشت پربار می‌کارد. چه فضای بزرگی برای پرورش بوته های گوجه فرنگی داشته باشید یا یک پاسیو کوچک داشته باشید، می توانید در تمام تابستان از گوجه فرنگی تازه لذت ببرید. در واقع تطبیق پذیری گوجه فرنگی یکی از جذاب ترین ویژگی های آن است.

نحوه انتخاب نوع گوجه فرنگی مناسب
همانطور که شروع به خرید بذر گوجه فرنگی برای رشد می کنید، متوجه خواهید شد که انتخاب های زیادی دارید. کدام گوجه فرنگی برای نیاز شما مناسب است؟ هنگام انتخاب انواع عالی به نکات زیر توجه کنید.
برای اطلاع از قیمت رب گوجه فرنگی 5 کیلویی به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

چقدر فضا دارید؟
برای پرورش و صادرات رب گوجه فرنگی گوجه فرنگی سال به سال به یک زمین بزرگ نیاز ندارید. برخی از گوجه فرنگی ها را می توان به راحتی در گلدان روی ایوان پرورش داد. به دنبال انواع ظروف و سبد آویزان یا انواع با عادت مشخص باشید.

البته اگر اتاق دارید، می توانید انواع زیادی از گوجه فرنگی را از دانه پرورش دهید. عادت گیاهی واریته هایی را که انتخاب می کنید در نظر بگیرید تا میزان فضا و حمایت مورد نیاز آنها را تعیین کنید. گونه های نامشخص به فضای بیشتر و پشتیبانی اضافی از چنگ زدن، قفس گوجه فرنگی، یا داربست نیاز دارند. واریته‌های معین فشرده‌تر هستند و نیازی به پشتیبانی ندارند، اگرچه هنوز هم می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند.

آب و هوای مناسب برای رشد بذر گوجه

آب و هوا در موفقیت رشد هر نوع گیاهی از جمله گوجه فرنگی نقش دارد. در حالی که همه گوجه‌فرنگی‌ها برای رشد سالم به آفتاب کامل و دمای گرم نیاز دارند، برخی از گونه‌ها برای آب و هوای خاصی مناسب‌تر از بقیه هستند. به دنبال انواعی باشید که به عنوان عملکرد قوی برای منطقه شما شناخته می شوند و در برابر بیماری های رایج در منطقه شما مقاومت دارند.

گوجه فرنگی

یکی از بزرگترین مزایای پرورش گوجه فرنگی این است که می توانید آنها را به صورت خام مصرف کنید یا در دستور العمل های مورد علاقه خود استفاده کنید. هنگام انتخاب انواع، نحوه استفاده از گوجه فرنگی و ترجیحات اندازه، بافت و طعم خود را در نظر بگیرید. برای مثال، گوجه‌فرنگی‌های برش‌شده آبدار با طعمی سبک‌تر هستند که آن‌ها را برای خوردن تازه‌تر می‌کند.

گوجه فرنگی گیلاسی کوچک و شیرین است و برای تنقلات و روی سالاد مناسب است و گوجه فرنگی رم غلیظ با طعمی قوی است که برای پخت و پز و کنسرو کردن مناسب است.