تهیه بذر های گوجه فرنگی

بذرهای گوجه فرنگی به طور گسترده در مراکز باغ و سایر انبارهای بذر در دسترس هستند.

رشد گوجه فرنگی از بذرهای کاشته شده در داخل خانه در شرایط گرم آسان است. اگر محصولتان را در گلخانه می‌کارید، از اواخر فوریه تا اواسط مارس، یا اگر در بیرون از خانه هستند، از اواخر مارس تا اوایل آوریل بکارید.

گوجه فرنگی

مطالبی در مورد کمپوست بذر گوجه

کمپوست بذر یک کمپوست زهکشی رایگان است که برای جوانه زدن بذر فرموله شده است. اغلب حاوی ترکیبی از مواد ریز از جمله لوم استریل شده، زغال سنگ، ماسه درشت، شن یا پرلیت است. حاوی سطوح پایینی از مواد مغذی (مقدار بالا
می تواند به نهال ها آسیب برساند).

کمپوست بذر را به خوبی آبیاری کنید، سپس سه یا چهار دانه را روی سطح بکارید. پوشاندن با یک ماده معدنی هیدراته که سبک وزن است و به راحتی رطوبت را جذب می کند. دانه‌های اسفنجی نقره‌ای مایل به قهوه‌ای کوچک را می‌توان به‌عنوان محیط رشد بذر و قلمه‌ها استفاده کرد یا برای بهبود هوادهی و حفظ رطوبت در کمپوست گلدانی مخلوط کرد.

ورمیکولیت و در دمای حدود 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت)، به طور ایده آل در پروپاگاتور گرم‌شده، سازه‌ای گرم‌شده قابل حمل با درب تهویه‌دار و کنترل دمای ثابت، قابل تنظیم و ترموستاتیک است. این یک محیط گرم و مرطوب برای کمک به جوانه زدن بذرها و ریشه زایی سریع قلمه ها فراهم می کند.

تکثیر گرم شده، یا با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و روی طاقچه گرم قرار دهید.

نهال گیاه جوانی است که از بذر رشد می کند.

نهال ها ظاهر می شوند – معمولاً در عرض یک دو هفته – برای جلوگیری از نازک شدن و ساق پا شدن آنها، آن ها را تا حد امکان در نور قرار دهید.

گلدان روی
پس از چند هفته، نهال ها را به گلدان های جداگانه منتقل کنید:

گلدان های کوچک را با چند منظوره پر کنید

دیببر یا چوب بلانت برای ساقه بذر روییده گوجه

هر نهال را به صورت جداگانه بلند کنید، با استفاده از دیبر برای حمایت از گلوله ریشه آن و نگه داشتن آن توسط یک برگ به جای ساقه ظریف، سپس آن را در سوراخ جدید پایین بیاورید. اگر نهال ساقدار است، آن را تا اولین جفت برگ دفن کنید، سپس به آرامی سفت کنید.
گیاهان را در گلخانه یا روی طاقچه با نور کافی، جایی که دما همیشه حداقل 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) است، نگهداری کنید و به طور منظم آبیاری کنید. پس از حدود یک ماه، آنها باید آماده کاشت در موقعیت نهایی خود باشند، به محض باز شدن اولین گل ها.

برای پرورش گیاه مناسب صادرات پودر گوجه فرنگی باید گیاهان گوجه فرنگی را به طور مرتب آبیاری کنید تا خاک حفظ شود یا می توان به کمپوست باغچه یا کمپوست بذر/گلدان خانگی اشاره کرد: • کمپوست باغی یک بهبود دهنده خاک است که از ضایعات گیاهی تجزیه شده، معمولاً در سطل کمپوست یا تپه تهیه می شود. برای بهبود حاصلخیزی، ساختار و ظرفیت نگهداری آب به خاک اضافه می شود.

بذر یا کمپوست گلدانی برای رشد نهال ها یا گیاهان در ظروف استفاده می شود – طیف وسیعی از کمپوست های تجاری تولید شده در دسترس هستند که از ترکیبی از مواد مختلف مانند لوم، زغال سنگ نارس، ذغال سنگ نارس، ماسه و کود تهیه می شوند، اگرچه می توانید خودتان آن را مخلوط کنید.

کمپوست کنید و به خوبی آبیاری کنید، سپس در مرکز هر کدام یک سوراخ ایجاد کنید

چوب کوچکی که برای ایجاد سوراخ در کمپوست گلدان برای کاشت بذر یا پیوند نهال های کوچک استفاده می شود. اقلام مختلف را می توان به عنوان دیبر تغییر کاربری داد، از جمله مداد، برچسب گیاهان و چوب های خرد کن.

هر نهال را به صورت جداگانه بلند کنید، با استفاده از دیبر برای حمایت از گلوله ریشه آن و نگه داشتن آن توسط یک برگ به جای ساقه ظریف، سپس آن را در سوراخ جدید پایین بیاورید. اگر نهال ساقدار است، آن را تا اولین جفت برگ دفن کنید، سپس به آرامی سفت کنید.
گیاهان را در گلخانه یا روی طاقچه با نور کافی، جایی که دما همیشه حداقل 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) است، نگهداری کنید و به طور منظم آبیاری کنید. پس از حدود یک ماه، آنها باید آماده کاشت در موقعیت نهایی خود باشند، به محض باز شدن اولین گل ها.

برای تولید گیاه مناسب صادرات رب گوجه فرنگی، گیاهان گوجه فرنگی را به طور مرتب آبیاری کنید تا خاک حفظ شود یا می توان به کمپوست باغچه یا کمپوست بذر/گلدان خانگی اشاره کرد: • کمپوست باغی یک بهبود دهنده خاک است که از ضایعات گیاهی تجزیه شده، معمولاً در سطل کمپوست یا تپه تهیه می شود. برای بهبود حاصلخیزی، ساختار و ظرفیت نگهداری آب به خاک اضافه می شود.

کمپوست بذر یا گلدان برای رشد نهال ها یا گیاهان در ظروف استفاده می شود – طیف وسیعی از کمپوست های تجاری تولید شده در دسترس هستند که از ترکیبی از مواد مختلف مانند لوم، زغال سنگ نارس، ذغال سنگ نارس، ماسه و کود تهیه می شوند، اگرچه می توانید خود را مخلوط کنید. خود.

کمپوست به طور مساوی مرطوب. نوسان سطح رطوبت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در میوه شود، مانند شکافتن یا پوسیدگی انتهای شکوفه ها (به حل مسئله، در زیر مراجعه کنید).
گیاهان داخل ظروف به سرعت خشک می شوند، بنابراین ممکن است در هوای گرم به آبیاری روزانه نیاز داشته باشند.

تغذیه
برای تقویت باردهی، به ویژه با گیاهان در ظروف، هر 10 تا 14 روز یک بار با کود مایع با پتاسیم بالا، هنگامی که اولین میوه ها شروع به متورم شدن کردند، تغذیه کنید.

مالچ پاشی روی خاک بذر گوجه کاشته شده

مالچ لایه ای از مواد به ضخامت حداقل 5 سانتی متر (2 اینچ) است که در اواخر پاییز تا اواخر زمستان (نوامبر-فوریه) روی سطح خاک اعمال می شود. برای محافظت در برابر سرما، بهبود رشد گیاه با افزودن مواد مغذی یا افزایش محتوای آلی، کاهش از دست دادن آب از خاک، برای اهداف تزئینی و سرکوب علف های هرز استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به کمپوست باغی و کود دامی که به خوبی پوسیده شده است، پوست خرد شده، شن، شن و خرده های تخته سنگ اشاره کرد.

نوع گیاه موثر بر قیمت رب گوجه فرنگی 5 کیلویی است بنابرین برای کیفیت بهتر برای کمک به حفظ رطوبت در زمین و جلوگیری از علف های هرز، روی خاک اطراف بوته های گوجه فرنگی مالچ پاشی کنید. از کمپوست باغی یا کود دامی که به خوبی پوسیده شده است استفاده کنید، اما برای جلوگیری از پوسیدگی، یک شکاف در اطراف پایه ساقه ایجاد کنید.

بهبود گرده افشانی
هنگام پرورش گوجه فرنگی در گلخانه، دریچه های آن را به طور منظم باز کنید تا حشرات گرده افشان به گل ها دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید در زمانی که کاملا باز هستند به آرامی به گل‌ها ضربه بزنید یا تکان دهید تا به انتقال گرده در گل کمک کنید. مه پاشی گل ها با آب نیز ممکن است کمک کننده باشد.

بررسی بسته بذر گوجه

با دو نوع مختلف گوجه فرنگی متفاوت رفتار می شود – بسته بذر یا برچسب گیاه خود را بررسی کنید تا ببینید کدام نوع را می روید:

گیاهی که معمولاً با هرس کردن به یک ساقه اصلی، عمودی یا با زاویه 45 درجه، با شاخه های جانبی کوتاه باردهی محدود می شود. سیب، گلابی، انگور فرنگی، گوجه فرنگی، انگور فرنگی قرمز و انگور فرنگی سفید اغلب به صورت کوردون رشد می کنند، به خصوص در جاهایی که فضا محدود است. نخود شیرین را می‌توان به‌عنوان حلقه‌ای برای تولید گل‌های بزرگ برای نمایشگاه پرورش داد.

برای بررسی آن که هر کیلو گوجه چقدر رب میدهد باید بدانید، گوجه فرنگی کوردون به عنوان گیاهان بلند و تک ساقه رشد می کند – آنها به تکیه گاه های بلند نیاز دارند و شاخه های کناری باید مرتباً برداشته شوند.

گوجه‌فرنگی‌های بوته‌ای فشرده‌تر هستند و شاخه‌های کناری آن نباید برداشته شوند. آنها ممکن است نیاز به حمایت داشته باشند یا نه، بسته به اینکه چقدر بزرگ می شوند و اینکه ساقه ها به اندازه کافی قوی هستند تا محصول میوه خود را حمل کنند.