خوردن مایع ظرفشویی رخش منجر به مرگ کودک 4 ساله شد

مایع ظرفشویی ماده ای است که برای تمیز کردن ظروف، ظروف آشپزی و کارد و چنگال استفاده می شود. برخلاف شستشوی دستی که برای از بین بردن کثیفی ها به شدت به شستشوی فیزیکی متکی است.

با استفاده از مایع ظرفشویی رخش و با پاشیدن آب داغ (معمولاً بین 45 تا 75 درجه سانتی گراد (110 تا 170 درجه فارنهایت) در ظروف تمیز می شود و دمای کمتری از آب مورد استفاده برای مواد ظریف است.

مخلوطی از آب و مواد شوینده ماشین ظرفشویی به یک یا چند سمپاش چرخان پمپ می شود و ظروف را با مخلوط تمیز کننده تمیز می کند. این مخلوط برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی به گردش در می آید.

اغلب یک پیش شستشو وجود دارد که ممکن است حاوی مواد شوینده باشد یا نباشد، و سپس آب تخلیه می شود. پس از آن شستشوی اصلی با آب شیرین و مواد شوینده انجام می شود. پس از پایان شستشو، آب تخلیه می شود.

مایع ظرفشویی رخش

آب گرم بیشتری با استفاده از یک شیر برقی الکترومکانیکی وارد وان می شود و سیکل(های) شستشو آغاز می شود. پس از پایان فرآیند آبکشی، آب دوباره تخلیه می شود و ظروف با یکی از چندین روش خشک کردن خشک می شوند.

به طور معمول یک مایع شستشو، یک ماده شیمیایی برای کاهش کشش سطحی آب، برای کاهش لکه های آب ناشی از آب سخت یا دلایل دیگر استفاده می شود.

علاوه بر واحدهای خانگی، ماشین‌های ظرفشویی صنعتی برای استفاده در موسسات تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها در دسترس هستند که بسیاری از ظروف باید در آنجا تمیز شوند.

شستشو با دمای 65 تا 71 درجه سانتیگراد (149 تا 160 درجه فارنهایت) انجام می شود و بهداشت با استفاده از بخاری تقویت کننده که دمای شستشوی نهایی 82 درجه سانتیگراد (180 درجه فارنهایت) را فراهم می کند یا از طریق استفاده از ضد عفونی کننده شیمیایی