استفاده از لوبیا چیتی زودرس به عنوان کود رشد گل های شما را 2 برابر می کند

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. خوردن لوبیا چیتی زودرس و سایر حبوبات به طور منظم ممکن است به کاهش خطر کمک کند.

بررسی 26 مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از لوبیا و سایر حبوبات می تواند به طور قابل توجهی کلسترول LDL (بد) را کاهش دهد که یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است.

خوردن لوبیا همچنین ممکن است منجر به بهبود سایر عوامل خطر بیماری قلبی شود. این غذا با سطوح کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون و التهاب مرتبط است.

لوبیا ممکن است با کاهش کلسترول LDL (بد)، فشار خون و التهاب به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. شواهد نشان می دهد که لوبیا ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

لوبیا چیتی زودرس

لوبیا سرشار از فیبر است و به طور متوسط ​​حدود 5 تا 8 گرم در هر وعده است. آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی (GI) بسیار پایینی هستند. غذاهای با GI پایین قند خون را به آرامی افزایش می دهند که برای مدیریت دیابت مهم است.

بنابراین، رژیم غذایی غنی از لوبیا می تواند سطح قند خون و HbA1c را کاهش دهد، که کنترل قند خون را در طول زمان اندازه گیری می کند.

در یک مطالعه، سطح قند خون، انسولین و تری گلیسیرید همگی به میزان قابل توجهی کاهش یافت زمانی که افراد مبتلا به دیابت به جای گوشت قرمز، لوبیا مصرف کردند.

بررسی 41 مطالعه نیز به این نتیجه رسید که لوبیا و سایر حبوبات می توانند قند خون ناشتا، انسولین و HbA1c را کاهش دهند. مطالعات نشان می دهد که لوبیا می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. این تا حد زیادی به دلیل محتوای فیبر بالا و GI پایین آنها است.

اگرچه لوبیا یک غذای سالم است، اما برخی حاوی سموم هستند. به عنوان مثال، لوبیا فاوا حاوی سمومی است که بر افرادی که فاقد آنزیمی به نام G6PD هستند تأثیر می گذارد.

برای چنین افرادی، خوردن باقلا می تواند شرایطی به نام فاویسم را ایجاد کند. فاویسم می تواند با از بین بردن گلبول های قرمز خون باعث کم خونی شود.

سایر لوبیاها، به ویژه لوبیا قرمز، حاوی لکتین سمی به نام فیتوهماگلوتینین هستند که در لوبیاهای خام یا نیم پز وجود دارد. می تواند باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود.

شما می توانید فیتوهاماگلوتینین و سایر سموم را با پختن کامل لوبیا قبل از خوردن غیرفعال کنید. مانند همه دانه ها، لوبیاها نیز حاوی اسید فیتیک هستند که می تواند جذب مواد معدنی را کاهش دهد. با این حال، می توانید این ترکیب را با خیساندن، جوانه زدن یا پختن لوبیا خنثی کنید.