خرید گوجه فرنگی قرمز مرغوب

آیا می دانید دلیل قرمز بودن گوجه فرنگی به خاطر چیست؟ برای خرید گوجه فرنگی مرغوب، شما به چه آیتم هایی دقت بیشتری می کنید و چه موردی برای شما زمان خرید از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
گوجه فرنگی قرمز یکی از پر طرفدار ترین و البته پر مصرف ترین نوع گوجه های موجود در بازار است. اما فراموش نکنید که گوجه به رنگ ها و فرم های دیگر نیز موجود است که هر کدام خواص و ویژگی های خود را دارد و گوجه محدود به گوجه قرمز رنگ نیست.

دلیل قرمز بودن گوجه فرنگی

گوجه فرنگی زمانیکه کاشته می شود و گل آن بار می دهد و گوجه را بوجود می آورد، در ابتدا به رنگ سبز است و بعد از گذشت چند روز میوه به رنگ قرمز تبدیل می شود.
ماده کلورفیل که نام دیگر آن سبزینه است، وقتی گوجه تازه رشد می کند در گوجه به مقدار زیادی وجود دارد. این ماده باعث می شود تا گوجه به راحتی بتواند از نور و انرژی خورشید استفاده کند و رشد خود را ادامه دهد.
به خاطر این امر، گوجه در ابتدا به رنگ سبز می باشد. بعد از گذشت مدتی ماده کلورفیل حل می شود و جای خود را به لایکوپین که به لیکوپین معروف است، می دهد.

خرید گوجه فرنگی

فرایند جایگزینی کلورفیل به لایکوپین باعث می شود رنگ گوجه فرنگی از سبز به قرمز تغییر پیدا کند. پس قرمز بودن رنگ گوجه فرنگی به خاطر وجود این ماده پر ارزش می باشد که البته در سایر میوه های قرمز رنگ همانند هندوانه نیز وجود دارد اما میزان لیکوپین موجود در گوجه بیشتر از سایر میوه های قرمز است.
گوجه زمانی که به رنگ سبز است، دارای گازی به نام اتیلن می باشد که این گاز باعث می شود پروسه رسیدگی گوجه زودتر انجام شود. هرچند این فرایند در برخی گوجه ها مثل گوجه فرنگی گیلاسی زودتر و در برخی دیگر مانند گوجه فرنگی قرمز که درشت تر هستند، دیر تر اتفاق می افتد.

نکات مهم در هنگام خرید گوجه فرنگی

زمانی که به خرید گوجه فرنگی اقدام می کنید در وهله اول به ظاهر گوجه دقت داشته باشید. یعنی گوجه ای را انتخاب کنید که دارای رنگ قرمز تری باشد. این میوه هر چقدر قرمز تر باشد دارای خواص بیشتری نیز هست.
شکل ظاهری گوجه باید دارای فرم خوبی باشد و پوست گوجه بدون هرگونه لک و زخم باشد.

گوجه فرنگی مرغوب

گوجه پف کرده را به هیچ عنوان خریداری نکنید زیرا چنین گوجه ای طعم خوبی به غذای شما نمی دهد. کلا گوجه خوب دارای طعم شیرین می باشد.
اگر گوجه ای را خریداری کردید که هنوز رسیده نبود، آن را دور نندازید چون به راحتی می توانید آن را در شرایطی قرار دهید که به مرحله رسیدگی خود برسد.
به این صورت که در دمای اتاق و دور از نور خورشید آن ها را قرار دهید. زیرا گوجه به سرما حساس بوده و دیر می رسد پس در یخچال گوجه های نارس را نگداری نکنید.
همچنین می توانید گوجه نارس را در کاغذ و در کنار یک موز یا سیب قرار دهید زیرا گاز اتیلن خارج شده از این دو میوه باعث می شود که پروسه رسیدگی گوجه را نزدیک کنند.

گوجه فرنگی قرمز