استفاده از لنت ترمز ال نود فرانسوی در تابلو دکوراتیو

آخرین نسل خودروها تقریباً همگی به چراغ‌های هشدار یا چراغ‌های نشانگر مجهز هستند که از طریق سنسوری که روی آن‌ها قرار می‌گیرد، سایش لنت‌ها را نشان می‌دهد.

لنت ترمز ال نود فرانسوی یکی از قوی ترین لنت ها می بادش و برای اطلاع از قیمت آن می توانید به سایتها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

با این حال، اگر خودروی شما چند ساله است، در نظر بگیرید که لنت های ترمز باید هر 30000، 40000 کیلومتر تعویض شوند، زمانی که ضخامت آن کمتر از 2-3 میلی متر است.

همچنین هنگامی که احساس کردید خودرو برای مدت طولانی ترمز می کند یا صدای فلزی بلندی که از چرخ های جلو می آید یا حرکت بیش از حد پدال ترمز را احساس می کنید، می توانید متوجه شوید که لنت های ترمز باید تعویض شوند.

اگر با یکی از موارد ذکر شده در بالا مواجه شدید، به احتمال زیاد نیاز به تعویض لنت ترمز خواهید داشت: اگر آنها را تعویض نکنید، خطر آسیب جدی به دیسک های ترمز را دارید.

برای تعویض لنت ترمز مراجعه به کارگاه ضروری است.

یک مکانیک خوب ، بر اساس نوع کاربری که از ماشین خود می کنید و بر اساس مدل ماشین شما، می تواند مناسب ترین لنت ها را به شما توصیه کند.

این را هم در نظر بگیرید که اصولاً هر دو تعویض لنت (حدود هر 80000 کیلومتر) باید دیسک های ترمز را نیز تعویض کنید و هر 20/24 ماه یکبار روغن ترمز را نیز تعویض کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که با ترمز گرفتن مکرر یا ناگهانی یا ترمز گرفتن در آخرین لحظه، لنت ها و دیسک ها را خیلی سریعتر فرسوده می کنید.

لنت ترمز

بنابراین رانندگی صحیح نه تنها برای ایمنی ضروری است، بلکه به شما امکان می دهد در هزینه خود صرفه جویی کنید.

تاجران سرعت ممکن است دوست نداشته باشند آن را بپذیرند، اما توانایی توقف در زمان مناسب بسیار بیشتر از اهمیت شتاب گیری سریع است.

با در نظر گرفتن این موضوع، لنت های ترمز مناسب تا حدودی به سمت تضمین ایمنی رانندگان در جاده ها می روند.

پس آنها چیست؟ به عبارت ساده تر، قطعه ای که فشار و اصطکاک لازم را روی روتورهای ترمز اعمال می کند و به خودرو اجازه می دهد تا متوقف شود.

یک توصیف فنی تر توضیح می دهد که چگونه آنها در واقع صفحات پشتی فولادی هستند، با یک ماده مبتنی بر اصطکاک که به سطح آنها متصل است این اصطکاک برای تبدیل انرژی جنبشی و حرارتی خودرو استفاده می شود.

دو تا از آنها در کالیپر ترمز قرار دارند و سطوح اصطکاک آنها به سمت روتور است.

هر زمان که ترمز اعمال می شود، کالیپر این جفت لنت را روی روتور چرخان می بندد و  به طور جادویی بسته به فشار وارده، خودرو کند می شود یا کاملاً متوقف می شود.

عدم وجود لنت ترمز کافی منجر به فرسودگی چرخ ها، کاهش قدرت ترمز و – در نهایت – سیستم ترمز آسیب دیده می شود.

با این وجود، برای بسیاری، چگونگی و چرایی آن مهم نیست، تا زمانی که لنت ترمز آنها یک MOT سالانه را پشت سر بگذارد. اما انواع مختلف آن برای مدل های مختلف مناسب است، که باید حتی علاقه راننده های معمولی را برانگیزد.